Tuesday, April 14, 2009

Curi masa sat...

Ehem...aci tak guna masa opis utk ber blog. Ish..ish..sekejap jer sebab tangan tengah dok gatal. Tapi sori masih blum boleh update DCJ sbb post tu kena perhatian yg teliti skit. Cheewah..cheewah..

Just nak inform, aku baru kehilangan seorang ibu saudara terdekat yang aku panggil Amati. Al Fatihah buat arwah dan takziah buat Ami & sepupu-sepupu ku- azlin, fariza, nasrun, nabilah & nabil. Sabar banyak-banyak ya. Aku tak berani nak sembang lebih-lebih dengan sepupu-sepupu ku itu terutamanya Azlin & Fariza. Tak tau kenapa? Bila tengok muka depa, aku terbayangkan keadaanku di tempat depa. Macam mana aku nak mengatasi keadaan tersebut? Depa aku tengok nangis jugak. Yelah, mak sendri. Kalau aku tentu lagi teruk... meraung giler kot. Sedih sebab menda jadi mengejut. Tapi..yelah..ajal maut mana tunggu sesapa pun, tak kira usia muda ke tua. So, beringat..yang tua tak semestinya mati dahulu. Kita yang muda ni pun, bila-bila masa je Allah boleh cabut nyawa. Na'uzubillah... bila difikir-fikirkan balik..dah cukup ke amal & ibadat ku? Takut sangat-sangat.

Semalam pun aku terpaksa amik EL, sbb biasa lah bila travel jauh skit, aku dah sakit2 blkg. Padahal bukan jauh mana pun, balik umah mak aku kat Penang jer. Tapi yelah..sebab sekejap kan..ari sabtu rushing balik sebab mama dah bgtau arwah dah nazak kat hospital, ari ahad p SP, mengunjung (istilah orang perlis), kalo kat Penang panggil ziarah mayat, pastu malam tu jugak balik semula ke Perlis. Penat mengalahkan orang yang bawa keta. Abang tu mujur keja cikgu, kalo tak dia pun tuang jgk kot.

Cuti pun letih jugak. Tak antar dua2 orang anak dara tu. Letih menjaga depa. Aduih... macam-macam ulah depa. Terjerit-jerit aku bila panggil ke..suruh buat apa-apa ke..depa xmo buat. Geram sungguh bila dah pandai bagi alasan macam-macam. Si kakak, aku ajar x pakai pampers. Siang tu oklah. Tapi bila mai waktu maghrib, dia terlupa nak bagtau. Habis basah sluar & baju. Nasib baik x berak. malam abang soh bg pakai pamper jugak sebab aku dah letih sangat-sangat nak melayan kerenah depa.

Tido malam, mimpi yang bukan-bukan. Tu lah, tido tak baca doa dulu. Terkejut jaga, terus cari tangan abang, pluk. Aku ni memang penakut. Hehe..

No comments:

Post a Comment

Mari berhemoi dengan Suhana Shahril

Followers

Kami sudah ber-6... ^__^

Kami sudah ber-6... ^__^