Wednesday, April 22, 2009

Hasil karya tahun 1993

Karya ni saya jumpa masa dok pening-pening mencari borang EC kat opis. Tak sangka akan jumpa balik. Lama tu...tahun 1993. La ni dah tahun 2009. 13 tahun. Zaman sekolah..tak ingat sekolah mana. Emm...rasanya masa ni tingkatan 2. Sekolah Irshad lah ni. Zaman muda remaja...time tu dok tengah famous lagu Casey 'seribu impian'. Tengoklah..nick yang saya pakai masa tu...Alongtegar. Kalau orang tanya apa maksud...anak sulung yang ketegar..degil..keras kepala...saya ke tu? Ish macam tak percaya pula..
So, kita layan puisi lama ni.

Aku tidak pandai melukis sepertimu
Lukisanmu cantik jadi pujian
Apabila menyentuh pena
Menarilah jarimu
Di atas kanvas putih
Aku tidak sepertimu
Aku hanya tahu berkarya
Bait-bait puisi semesta
Karya ialah kerjayaku
Aku tidak sepertimu
Aku adalah aku....

hasil karya Suhana Md Taha - ALONGTEGAR'93

Hahaha...macam lawak pula bila dibaca balik.

No comments:

Post a Comment

Mari berhemoi dengan Suhana Shahril

Followers

Kami sudah ber-6... ^__^

Kami sudah ber-6... ^__^