Tuesday, May 19, 2009

Istimewanya aku di hatinya...


Trisha Yearwood - How Do I Live lyrics


How do I
Get through one night without you
If I had to live without you
What kind of life would that be?
Oh I need you in my arms
Need you to hold
Your my world my heart my soul
If you ever leave
Baby you'd take away everything good in my Life.

And tell me now
How do I live without you
I want to know
How do I breathe without you
If you ever go
How do I ever, ever survive?
How do I
How do I
O how do I live?.

Without you
There'd be no sun in my sky
There would be no love in my life
There would be no world left for me
And I
Baby I don't know what I would do
I would be lost if I lost you
If you ever leave
Baby you would take away everything real in My life

And tell me now
How do I live without you
I want to know
How do I breathe without you
If you ever go
How do I ever ever survive?
How do I
How do I
O how do I live?...

Please tell me baby..

How do I go on?
If you ever leave
Well baby you would take away everything
Need you with me
Baby don't you know your everything good in My life

And tell me now
How do I live without you
I want to know
How do I breathe without you
If you ever go
How do I ever, ever survive?
How do I
How do I
O how do I live

How do I live without you
How do I live without you baby.......
How do I live....


Lagu di atas adalah kena-mengena sedikit dengan peristiwa yang berlaku beberapa hari ni.


Bulan Mei, adalah bulan istimewa. Hari Ibu, Hari Guru dan Hari Bapa...walaupun sebenarnya hari-hari tersebut boleh disambut pada bila-bila masa sahaja, Cuma bila ada tarikh yang rasmi, tentu sahaja kita akan meluangkan walaupun sedikit masa untuk diri sendiri atau orang yang tersayang yang dekat di sekeliling kita. kali ni abang perlu ke Melaka, uruskan pendaftaran nama pelajarnya yang akan mengambil peperiksaan SPM. Aku tak dapat ikut, sebolah mungkin aku nak jimatkan cuti tahunanku agar dapat digunakan ketika kecemasan. Lagipun, aku akan bercuti bersalin 2 bulan, masa kerja yang ada sekarang adalah sangat-sangat penting untuk aku menyiapkan semua kerja sebelum bercuti. So, kami berjauhan sementara selama beberapa hari. Rindu..toksah cakaplah. Dah namapun suami istri..hehe..

Istimewanya Hari Ibu tahun ni. Mungkin sebab rezeki tgh murah sama. Macam-macam hadiah abang beli untuk ku. Beg tangan, periuk nasi...hmm memang hadiah yang tak disangka-sangka. Masa pi Jaya Jusco (cadangnya nak beli hadiah untuk mama sebagai hadiah Hari Ibu), ternampak longgokan beg tangan. Eh, eh, murah juga walaupun takdak offer. Terus mulut ni lancang sebut, alahai murahnya. Kalaulah dapat beli beg ni untuk diri sendiri sebagai hadiah Hari Ibu. Dalam hati kata, takpe lah kalo abang tak ingat pun Hari Ibu untuk aku pun, aku tak kisah sebab pengorbananku tak seberapa kalau nak dibandingkan dengan pengorbanan mak & mama. Tapi hatiku teringin juga nak beli sesuatu untuk diri sendiri sampai sanggup keluarkan kesemua balance duit gaji yang ada. Huhu..keutamaannya tentulah pada mesin pam susu badan Avent yang dah lama aku idamkan. Kali ni aku bertekad nak menyusu anak sampai umor 2 tahun. Tapi abang awal-awal lagi dah panggil aku ke tempat lain. Katanya beli yang penting dulu sebab selepas ni kami kena bertolak balik Perlis malam ni juga. Yelah esok dah mula kerja. Terkilan juga tengok tapi takpelah banyak masa lagi. Bila-bila pun boleh beli. Masa kami ke Tesco Extra Seberang Jaya, tiba-tiba abang buka bonet keta. Ingat ke nak simpan barang-barang yang dibeli di JJ tadi. Tapi rupa-rupanya, dia keluarkan beg tangan kaler krim lembut. Ada hadiah rupa-rupanya untukku. Abang dah beli terlebih dahulu semasa dia berada di umah mak. Ya Allah, besarnya rahmatmu! Aku terkejut sangat-sangat. Maha suci Alllah! Dan dia macam boleh baca fikiranku tadi. Atau Allah dah hantar signal untuknya mengetahui keteringinan aku yang tiba-tiba. Sebenarnya, bukanlah hadiah yang kuinginkan darinya , cukuplah sekadar ingatannya untukku yang telah melahirkan anak-anak kami.


Moga-moga, jodoh ku dengan abang berkekalan sehingga akhir hayat kami, moga rezeki kami akan sentiasa murah dan dikurniakan kebahagiaan dunia & akhirat.

Kalau difikir-fikirkan balik, mampukah aku melayari hidup ini kalau tanpa dirinya di sisiku?

2 comments:

  1. salam balas ziarah, salam kenal..

    kakyong ade jenguk2 catatan lama.. citer lah lebih lagi tentang pregnancy tu.. :)
    kakyong dah masukkan link suhana di Catatan Ibu

    ReplyDelete
  2. Terima kasih Kakyong sebab sudi ziarah & beri pendapat tentang blog Ana. Thanks a lot!

    ReplyDelete

Mari berhemoi dengan Suhana Shahril

Followers

Kami sudah ber-6... ^__^

Kami sudah ber-6... ^__^