Tuesday, October 20, 2009

Berhenti Kerja

Khas buat yang bekerja pejabat & kerja syif macam Ana..
Pernah tak terpikir untuk berhenti kerja? Huhu..napa Ana? Tak siok keja sekarang?
Siok.Sonok. Tapi... truk lah skrg ni. Kalo nak ikut2...ada lagi keja lain yg lebih teruk dari keja Ana. Tp ana rasa cam dah tak berkembang prestasi ana. Asyik macam tuuu jer..sob..sob..
Hasrat nak fully breastfeed pun gagal. Cian Adlin. Rugi jer bli pam susu mahal2. Avent tuh! Huwaaa...
Susah dgn keadaan & suasana kat opis ni. Susah nk dpt sokongan & pemahaman.
Rasa cam nak keja sendri jer..nak keja kat umah. Takyah antar anak2 kat nurseri. Jaga sendri. Asuh sendri. Takyah susah ati anak2 kena jangkit demam ke selsema ke batuk ke. Leh tengok depa membesar depan mata. X penin2 kepala nak siap2kan barang depa lg. xyah bayar duit nurseri lagi.
Leh masak, basuh baju, kemas umah dengan tenang & aman setiap ari. Ujung minggu leh rileks sambil g jejln. Huiks!

Adoihhh..ngong lah Ana ni. Kalo tak keja..sapa nak bayar PTPTN Ana. Huwaa...x patut tau. Nak kena bayar balik PTPTN yg dok x abis2 dgn kos pentadbiran nya. Bila nak potong ntah! Geram tau. Kerana PTPTN hidup Ana terbeban. Nyesal..nyesal amik pinjaman ni. Sapa2 yg ada anak2 yg bakal masuk u..xyahlah dok suka2 nak amik PTPTN. Ana bgtau sungguh. Tension oo..dok x abis2 bayar utang kos pentadbiran dia aja.

K..dah le..penat aa..sori yek..membebel sengal plak ari ni. =p
Kekekeke...

3 comments:

  1. ..oo ada hutang lagi ye,jadi kenalh bayar kan...tak pe sabar je!!nant habis la tu.....

    ReplyDelete
  2. haya...mcm org frust je..Itulh cabaran ana.

    Dulu kak nza gitu gak time ank2 kecil. Mmg susah...Mmg fikir nk brenti je keje ttp skrg mrk dh besar so skrg kak nza mkin enjoy dgn keje...

    Sabar jelh ana cz skrg bkn senang nk cr keje..Insyallah,pengorbanan yg kita lakukn akn dpt hasilnya nnti...wah mcm pakar motivasi lak..hi.

    ReplyDelete
  3. TO ibu_umairah
    A'a..berhutang lagi nih. Nak buat camna kan masa dok guna blanja sampai x hengat..kehkeh..

    TO KakNZA
    Hmm..frust pon ader jgk. Nengok anak-anak cam kesian kat depa sbb mama depa xleh jaga dgn sebaik mgkn
    Cemburu pon ader jgk.Cemburu tgk housewf yg keja kat umah jer.Leh keja sambil jaga anak2. Cam best ajer.huhu..

    ReplyDelete

Mari berhemoi dengan Suhana Shahril

Followers

Kami sudah ber-6... ^__^

Kami sudah ber-6... ^__^