Sunday, January 10, 2010

Hari pertama ke sekolah : cerita bergambar


Inilah gambar anak-anak Ana pada hari pertama ke Taski Siti Khadijah. Kat luar tu suasana masih gelap lagi. Maklumlah baru pukul 6.50 pagi. Kesian juga kena kejutkan awal-awal pagi. Mereka adalah pelajar paling awal sampai di sekolah. Pintu sekolah pun baru buka. Sedangkan kelas bermula pukul 8 pagi. Kesian anak-anak mama. Tapi bagus juga bila dilatih bangun awal pagi. Kerana pada awal pagi lah otak sedang pesat berkembang. Sebelah malam pula, mereka akan tidur awal. Tak perlu lagi ana terjerit-jerit suruh tidur. Iwani, seawal waktu maghrib dah lena. Ana doakan anak-anak Ana ni agar senantiasa sihat sejahtera dan rajin belajar demi masa depan mereka. Amin..

3 comments:

  1. bagus la gitu ana, terapkn disiplin seawal usia mrk...bngun pagi bagus utk minda ank....

    ReplyDelete
  2. A'ah..betul lah kak NZA. Ada juga manfaatnya utk mrk.

    ReplyDelete
  3. tu la bagus kalo ibu bekerja.. anak2 belajar bangun awal pagi..

    anak2 kakyong ni, mlm dah le tidur lewat, pagi pulak bangun lambat... tp since kakyong kat rumah je kan.. kakyong lagi suka depa bgn lewat, sbb awal pagi kyong boleh selesaikan kerja rumah tanpa gangguan.. kalo depa dah bangun, asyik kena layn depa lah dulu...

    ReplyDelete

Mari berhemoi dengan Suhana Shahril

Followers

Kami sudah ber-6... ^__^

Kami sudah ber-6... ^__^