Friday, August 27, 2010

ADA 2 BULAN?

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENYAYANG

Ada sesiapa yang sempat tengok 2 bulan yang muncul serentak semalam? hahahaha...jangan terkejut dan sila jangan percaya kenyataan ini. Sebenarnya bukan ada 2 bulan yang sama, tetapi satu adalah bulan yang selalu kita lihat dan satu lagi adalah planet Marikh yang dikatakan berada agak hampir dengan bumi berbanding hari-hari biasa yang lain (ini apa yang Ana paham lah kan,). Kejadian ini dijangka akan berlaku lagi pada tahun 2287. So, sesiapa yang nak tahu lebih lanjut, boleh google sahaja sebab pasti rata-rata begitu asyik atau teruja bercerita tentangnya. Mungkin juga boleh tenggelam cerita tentang Nuzul Al-Quran kerananya.
Untuk tatapan semua, ini adalah gambar yang diambil oleh cik abang Ana pada tarikh 27 Ogos 2010 tepat 12.30 malam (ana cilok daripada BLOG dia, hehehe). Seperti yang diterangkan oleh Cik Abang, gambar tentulah tak sebaik mana sebab pakai kamera biasa dan tiada teleskop. Selamat menjamu mata.








Sila perhati betul-betul, bulan mengambang penuh sehinggakan langit nampak begitu cerah lebih daripada hari biasa, sedangkan pada ketika itu telah lewat tengah malam. Di penjuru gambar sebelah kiri, ada satu titik kecil seakan-akan bintang. Tapi sebenarnya, itu adalah planet Marikh yang dikatakan bulan no 2.

6 comments:

  1. MasyaAllah. ajaibnya kebesaran Allah.

    ReplyDelete
  2. salam kak ana. sihat? maaf ye lama tak ke sini. diserang mood M :p. ni baru nak mula balik sikit2 blogwalking. nadiah lmbt tahu psl bulan ni...hari keesokan lps kejadian baru dpt tahu..heh

    ReplyDelete
  3. Allahu Akbar.. kakyong boleh terlupa pasal planet marikh mendekati bumi ni... memang dah tulis siap2, cesss.. sudahnya terlepas utk menikmati sendiri saat itu...

    thanks for sharing the foto..

    ReplyDelete
  4. Kak WaWa,
    Memang takjub sangat bila nengok ke langit malam tu. Nak2 pulak malam Nuzul Quran dan malam Jumaat.Langit cerah ajer

    ReplyDelete
  5. Nadiah Sidek
    Hmm..xpe. Biasalah tu.K.ana ni pun bila betul2 rajin dan anak2 dah tido br nak ble blogwalk.Pc ni pun mcm2 hal.Ni kena serang virus lak...huhu
    Nak kena p cari antivirus yg ori jgk lah nmpk gayanya

    ReplyDelete
  6. Kakyong
    Alooo...rugilah kak.Kalo tak leh jgk nengok gambar yg akak amik dr pandangan di Ipoh..hehehe

    ReplyDelete

Mari berhemoi dengan Suhana Shahril

Followers

Kami sudah ber-6... ^__^

Kami sudah ber-6... ^__^