Thursday, September 30, 2010

DUGAAN MENGUJI KASIH SAYANG


Selepas raya ni, macam-macam dah berlaku. Semuanya berkait dengan masalah kesihatan keluarga.
Memang letih dan penat
Terkejar ke sana ke mari. Ada beberapa perancangan yang tak menjadi.
Ana bukan nak menyesal apa yang telah berlaku. Semua ni ketentuan Allah SWT.
Sebenarnya Ana lebih bersyukur, bila berlaku sesuatu atau menghadapi sesuatu musibah, baru kita tahu sesuatu atau terkesan beberapa perkara:
  1. Kasih sayang ibu bapa/ ibu bapa mertua dan ahli keluarga
  2. Kasih sayang keluarga yang tiada galang ganti
  3. Manusia tak boleh hidup sendiri, adakala dia perlu seseorang untuk membantunya sama ada sekadar tempat luahan perasaan atau membantu dari segi tenaga, fizikal, mental, material dll
  4. Bagi yang berkahwin, suami/isteri adalah tempat pertama meluahkan segala rasa
  5. Perbezaan antara teman sejati dan kawan sipi-sipi
Sebenarnya ada banyak, tapi bila Ana start tulis entri ni, hati ana rasa sebak. Tak tahu kenapa?
Ana tak mahu salahkan sesiapa terutamanya untuk yang no. 5 kerana mungkin Ana juga bukan kawan yang baik untuk mereka. Banyak lagi kelemahan Ana.
Apa-apa pun, Ana bersyukur sebab masih ada yang menyayangi dan begitu mengambil berat tentang Ana dan keluarga walaupun Ana tak melayan sebaik layanan yang diterima.
Terima kasih semua!

Always Be There

Alllahu Akbar…
If you ask me about love
And what i know about it
My answer would be
It’s everything about Allah
The pure love, to our souls
The creator of you and me,the heaven and whole universe
The one that made us whole and free
The guardian of HIS true believers
So when the time is hard
There’s no way to turn
As HE promise HE will always be there
To bless us with HIS love and HIS mercy
Coz, as HE promise HE will always be there
HE’s always watching us, guiding us
So when the time is hard
There’s no way to turn
As HE promise HE will always be there
To bless us with HIS love and HIS mercy
Coz, as HE promise HE will always be there
HE’s always watching us, guiding us
And HE knows what’s in all in our heart
So when you lose your way
To Allah you should turn
As HE promise HE will always be there…
HE bring ourselves from the darkness into the light
Subhanallah praise belongs to YOU for everything
Shouldn’t never feel afraid of anything
As long as we follow HIS guidance all the way
Through the short time we have in this life
Soon it all’ll be over
And we’ll be in His heaven and we’ll all be fine

6 comments:

  1. macam tulah lumrah dunia..
    ana... sabar dan tabah yea..

    ReplyDelete
  2. semua orang akan ada kawan yang macam tu.kita kena sabar je...

    ReplyDelete
  3. idasm
    Mmg kena kuat. Berat-berat dugaan,Ana kena beringat jgk ada org lain yg lebih berat dugaan.
    Insyaallah berkat doa semua.
    Terima kasih

    ReplyDelete
  4. SyidaGorjes,
    Insyaallah...semoga beroleh kekuatan drNya

    ReplyDelete
  5. kakyong sejak dok rumah ni.. mula kenal siapa kawan sejati, siapa kawan sipi2..
    yer lah, dah dok rumah kan.. x berjwatan, x berada, bukan siapa2....

    ReplyDelete
  6. kakyong,
    Aloh..jgnlah cenggitu kakyong.Ana rasa yg bekerja ni pun sama. Bila dah mai jumpa org cenggini..mcm tu lah jdnya.Kwn yg dl baik pun,makin renggang. Slalu nya kesibukan mjadi alasan.

    ReplyDelete

Mari berhemoi dengan Suhana Shahril

Followers

Kami sudah ber-6... ^__^

Kami sudah ber-6... ^__^