Saturday, January 08, 2011

Menu di awal trimester

Masa awal-awal tahu mengandung, memang pantang nampak sambal belacan atau apa-apa aje  masakan yang pedas. Memang sangguplah makan walaupn sampai berair mata, berhingus hidung. Padahal, sebelum-sebelum ni, Ana memang elak sangat-sangat makanan pedas, sebab Ana kan ada gaastrik. lagipun, Ana sendiri tak tahan pedas kalau pedas sangat. Pedas sikit-sikit tu takpa lah.

Ini menu Ana masa mula-mula, sambal belacan, kacang bendi sebagai ulam. Ana makan mentah- mentah. Langsung tak celur atau rebus. Sedapppp..rangup kalau makan mentah-mentah. Pastu kalau ada ayam goreng ke, ikan goreng ke atau ikan pekasam ke...perghhhh....mau tambah berkali-kali ni.

 Fresh lagik nih! Cabai hidup (merah) jer. Ana tak suka cili padi.

Krupp..krupp..



Kecik lah pulok ayam nih...hehehe..

9 comments:

  1. Ana,
    cabai merah tu biasa jer pedasnya.. kalo cili api baru betul2 kaw2 pedasnya.. ;) kakyong dulu 3-3 preganncy, memang dok pulun kaw2 cili api.. la ni mkn jugak, tp tak sehebat time mengandung.. x tau camner leh jd cam tu... huhuuu...
    bendi memang bagus.. kata org , nanti senang nak bersalin.. ;)

    ReplyDelete
  2. xpernah lak akak mkn bendi mentah2...xberlendir ke ana?????

    ReplyDelete
  3. menu semlm kat umah akak tu, sambal belacan n kacang bendi rebus, sedapp,bertambah sakan makan nasik...hilang segala niat nak diet

    ReplyDelete
  4. Nadiah Sidek
    kalau ikut kiraan dr 2 Julai 2011,tp utk tiga2 org anak k.ana sblm2 ni biasa keluar awai,koman2 pun 2 minggu awai...so..mgkn bln 6..Insyallah..

    ReplyDelete
  5. kakyong,
    Haha..mmg pun. Bg Ana cabai ni mmg dah cukup pedas. Sbb Ana mmg x mkn pedas.tp kalo kat kedai,mmg sambal belacan ada cili padi/cabai melaka. Makanlah jgk. Tp kalo nak soh buat pakai cabai kecik tu, ana x buat kot sbb x pandai sgt buat sambal pakai cili padi/ cabai melaka..masih kena jaga perut jgk sbbkalo dah mai gastrik,lg payah

    ReplyDelete
  6. kak NZA
    Haha...berlendirlah kak..tp sedap sbb rangup..

    ReplyDelete
  7. MAMASYAZA
    Haha..akak nak diet ke?Nmpk gmbr cam dah kecik dah...bakpe nak diet2 lg kak..Oklah tara tu..

    ReplyDelete
  8. pedas-tak makan
    bendi-tak makan
    ayam goreng-makan.

    ReplyDelete

Mari berhemoi dengan Suhana Shahril

Followers

Kami sudah ber-6... ^__^

Kami sudah ber-6... ^__^